اصلاح فرم بینی با تزریق ژل: مزایای ژل برای فرم دهی بینی بدون جراحی

 امروزه تعداد زیادی از افراد قصد دارند از تزریق ژل به منظور اصلاح چین و چروک صورت، برجسته کردن گونه و افزایش زیبایی خود استفاده کنند. جالب است بدانید که امروزه زنان و آقایان از تزریق ژل به منظور تغییر ظاهر بینی خود استفاده می‌‌کنند. عبارت رینوپلاستی مایع در حال حاضر در جوامع و در رسانه‌های اجتماعی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. منظور از رینوپلاستی مایع، رینوپلاستی بسته است که پزشک از تزریق ژل و/ یا بوتاکس به منظور اصلاح شکل بینی استفاده می‌کند تا بیمار را به نتیجه دلخواه خود برساند.

فیلر چیست؟


فیلرهای درما، ژل‌هایی هستند که بر پایه هیالورونیک اسید تولید می‌شوند. این ترکیب به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و به پوست کمک می‌کند تا ظاهری لطیف‌تر، مرطوب‌تر و حجیم‌تری بدست آورد. انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند که پزشکان برای اهداف مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، با گذشت زمان و بالا رفتن سن، تولید کلاژن و سایر پروتئین‌هایی که به حفظ سلامت و رطوبت پوست کمک می‌کنند، کاهش می‌یابد. این کاهش باعث پیری پوست و ظهور علائم پیری روی سطح آن می‌شود. فیلرهای درما به پوست کمک می‌کنند تا بیشترین میزان تولید کلاژن را داشته باشد و جوانی و شادابی آن را حفظ کند.

چه افرادی می‌توانند متقاضی تزریق ژل باشند؟


چه افرادی می‌توانند متقاضی تزریق ژل باشند

اگرچه اکثر بیماران متقاضی مناسبی برای تزریق ژل و بوتاکس هستند رینوپلاستی مایع برای آن دسته از بیمارانی که از ناهنجاری و مشکلات مرتبط با تیغه بینی خود شکایت دارند یا نوک بینی آنها دچار افتادگی و صافی است، بینی آنها قوز دارد یا دوست دارند بینی صاف و زیبا تری داشته باشند نتایج بهتری را به دنبال می‌آورد. افرادی که از نوک بینی خود رضایت ندارند و بینی آنها قوز دارد، دچار افتادگی نوک بینی هستند یا دوست دارند بینی خود را کوچک تر کنند می‌توانند از جراحی رینوپلاستی بهره بگیرند. برخی از بیمارانی که به کمک جراحی رینوپلاستی به روش قدیمی درمان شده اند از نتایج حاصل از درمان رضایت ندارند زیرا قوز کوچکی در بین آنها وجود دارد یا اینکه هر دو طرف بینی آنها با یکدیگر تقارن ندارد. این گروه از افراد می‌توانند از رینوپلاستی مایع به منظور بهبود ظاهری تیغه بینی خود استفاده کنند و بینی صاف تری داشته باشند و به طور کلی به اصلاح نتایج حاصل از رینوپلاستی قبلی خود بپردازند.

 معمولا بیماران با این سوال مواجه می‌‌شوند که آیا تزریق ژل باعث بزرگتر شدن بینی آنها می‌شود؟ جالب است بدانید که در این روش پزشک از مقادیر بسیار پایین ژل به منظور اصلاح شکل بینی استفاده می‌کند به این ترتیب بینی بیمار بزرگتر نخواهد شد و فقط تعادل بهتری خواهد داشت. ژل تزریق شده هیچ گونه اختلالی در فرایند انجام عمل جراحی رینوپلاستی در آینده ایجاد نمی‌‌کند و مانعی برای انجام آن نخواهد بود. تعداد زیادی از بیماران به سراغ رینوپلاستی مایع می‌روند تا متوجه شوند پس از عمل جراحی بینی آنها چقدر تغییر می‌کند.

محدودیت‌های رینوپلاستی مایع چیست؟


تزریق ژل نمی‌تواند به طور کامل باعث صاف شدن بینی شود زیرا رینوپلاستی غیر جراحی فقط به اصلاح مشکلات ظاهری بینی می‌پردازد. تزریق ژل نمی‌‌تواند باعث بالا کشیدن نوک بینی شود و با تزریق ژل به این ناحیه شما شاهد افزایش حجم نوک بینی خود خواهید بود و ممکن است نتیجه دلخواه تان به دست نیاید. تزریق ژل به هیچ عنوان باعث بهبود مشکلات تنفسی نمی‌‌شود و مشکلات مرتبط با اختلالات بینی و حفره داخلی آن هیچ گونه تغییری نخواهند کرد. عمل جراحی تنها روش موجود به منظور بهبود مشکلات ساختاری بینی است که باعث بروز اختلالات تنفسی شده اند.

مراقبت‌های قبل از درمان شامل چه مواردی است؟


شما باید یک هفته قبل از درمان از مصرف آسپرین، جینکو بیلوبا، جینسینگ، ایبوپروفن، اسیدهای چرب امگا ۳، گل راعی و ویتامین ای خودداری کنید. پزشک از شما می‌خواهد که به مدت ۳ تا ۵ روز پس از تزریق نیز از این داروها استفاده نکنید.

تزریق ژل به بینی چگونه انجام می‌شود؟


تزریق ژل به بینی چگونه انجام می‌شود

اگرچه فرمول ژل مورد استفاده و مزایای حاصل از آن با سایر انواع ژل تفاوت زیادی دارد فرآیند تزریق ژل و بوتاکس کاملاً شبیه یکدیگر می‌‌باشد. در این روش پزشک از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق ژل زیر سطح پوست ناحیه مورد نظر استفاده خواهد کرد. به طور کلی تزریق ژل به یک روش علمی است که باید با دستان یک پزشک هنرمند انجام شود. باید پزشک مورد نظر دارای مهارت و تخصص لازم باشد تا بتواند تزریق ژل را به خوبی انجام دهد. تخصص و زیبایی شناسی دو فاکتور بسیار مهم برای کسب نتایج مطلوب می‌باشد. هدف از تزریق ژل این است که بیمار نتایج کاملا طبیعی به دست بیاورد به همین دلیل مراجعه به یک پزشک با تجربه که سابقه درخشانی در زمینه تزریق ژل و بوتاکس دارد کاملاً ضروری می‌‌باشد. در رینوپلاستی مایع پزشکی ابتدا به کمک کمپرس یخ یا داروی بی حسی موضعی به بی حس کردن پوست بینی خواهد پرداخت سپس از تعداد سوزن بسیار کوچک استفاده می‌‌کند تا ژلی که بر پایه هیالورونیک اسید قرار دارد مانند ژوویدرم، ولوما یا رستالین را به درون بینی تزریق نماید تا مشکلات ظاهری آن برطرف شود. می‌توان از بوتاکس برای برطرف کردن خطوط روی بینی استفاده کرد. تزریق فیلر به درون بینی و شکل دهی آن کار آسانی است. برخی از بیماران ترجیح می‌دهند علاوه بر تزریق ژل از تزریق بوتاکس نیز برای رفع خطوط روی بینی خود استفاده کنند. هدف از انجام این روش درمانی اصلاح شکل بینی بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به استراحت در منزل است.

نتایج حاصل از درمان به چه صورت است؟


نتایج حاصل از درمان به چه صورت است؟

پس از تزریق ژل به بینی شما نیاز به استراحت در منزل نخواهید داشت و در صورت نیاز فقط به یک ساعت استراحت نیاز پیدا می‌کنید. بروز کبودی پس از تزریق ژل به ندرت رخ می‌دهد و اکثر افراد پس از اتمام تزریق می‌تواند به محل کار خود برگردند. نتایج حاصل از تزریق ژل فورا قابل مشاهده است و شما دچار هیچ گونه تورم قابل توجهی نخواهید شد. رینوپلاستی مایع یک روش عالی برای رفع اختلالات کوچک بینی محسوب می‌شود اما باعث کوچک کردن بینی یا تغییر شکل نوک بینی نخواهد شد. تزریق ژل به بینی یک روش بسیار ایمن است و ریسک بروز عوارض جانبی حاصل از آن پایین می‌باشد. ماندگاری نتایج حاصل از این روش درمانی با توجه به نوع ژل مورد استفاده، ناحیه ای که درمان شده است و شرایط خاص بیمار حدود یک تا دو سال باقی می‌ماند. هر فیلر ماندگاری و طول عمر خاص خود را دارد که سرعت جذب و متابولیسم ژل در بدن همه بیماران یکسان نیست. در صورتی که شما از نتایج حاصل از تزریق ژل رضایت نداشته باشید پزشک می‌تواند با تزریق آنزیم هیالورونیداز اثر ژل را از بین ببرد و پس از ۲۴ ساعت صورت شما به حالت اول برمی‌گردد.

عوارض حاصل از تزریق ژل به بینی چیست؟


اگر چه ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل با توجه به نوع ژل تزریقی شده حدود یک تا دو سال طول می‌کشد، پس از مدتی اثر ژل از بین می‌‌رود و به این ترتیب شما نتایج نهایی به دست نخواهید آورد. تزریق ژل باعث کوچک شدن بینی یا افزایش زیبایی نوک بینی نخواهد شد. اگرچه در اکثر بیماران تزریق ژل به بینی در مقایسه با عمل جراحی با ترس و وحشت کمتری همراه است تزریق ژل نیز خطرات خاص خود را دارد. اختلالات عروقی می‌تواند باعث نکروز پوست پوست ناشی از کاهش خونرسانی در ناحیه تحت درمان شود. این مشکل زمانی به وجود می‌‌آید که ترکیبات ژل وارد عروق خونی شود یا آنکه ژل تزریق شده به پوست فشار بیش از حد وارد نماید. مراجعه به یک پزشک با تجربه برای تزریق ژل باعث می‌شود که عوارض حاصل از تزریق به حداقل برسد و شما دچار مشکلات مرتبط با آسیب دیدگی عروق خونی نشوید. پزشک همیشه آنزیم هیالورونیداز را در دسترس دارد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی از آن بر روی از بین بردن اثر ژل استفاده نماید. تحقیقات نشان داده است که ریسک بروز مشکلات عروقی پس از تزریق ژل بسیار پایین است به نحوی که می‌‌توان این رقم ناچیز را نادیده گرفت.

آیا تزریق ژل درد دارد؟


هر گونه تزریقی می‌تواند باعث بروز مقداری درد و ناراحتی شود اما به مصرف قرص مسکن نیاز نخواهید داشت. پزشک از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از تزریق ژن از پماد بی حس کننده موضعی استفاده می‌کند و همچنین در طول تزریق و پس از آن نیز از کمپرس یخ به منظور بیحس کردن پوست بینی استفاده می‌نماید.

دوران بهبود پس از تزریق به چه صورت است؟


دوران بهبود پس از تزریق به چه صورت است؟

روش‌های متعددی به منظور کاهش عوارض جانبی خفیف حاصل از تزریق ژل وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

  • حداقل تا یک هفته از فشار دادن صورت خود یا ماساژ دادن بینی اجتناب کنید اما پس از یک هفته هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت. پس از اتمام فرآیند تزریق می‌توانید آرایش کنید و همان روز نیز دوش بگیرید.
  • از دستورات پزشک خود در خصوص مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق پیروی کنید.
  • به مدت سه تا چهار ساعت پس از تزریق ژل از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کنید.
  • به مدت سه تا چهار ساعت پس از درمان از فشار دادن بینی خود یا ماساژ دادن آن اجتناب نمایید.
  • برخی از مکمل‌های طبیعی از قبیل مکمل آرنیکا می‌‌تواند به کاهش تورم کمک کند.
  • پس از تزریق ژل باید سر شما در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد تا در هنگام خواب دچار تورم صورت نشوید.
  • به مدت سه تا چهار ساعت پس از تزریق ژل و از انجام دادن فعالیت‌های ورزشی سنگین مانند ایروبیک، خم شدن به سمت جلو و موارد مشابه خودداری کنید.
  • تا زمانی که قرمزی و تورم بینی از بین نرفته است از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و گرما خودداری کنید.
  • هر یک ساعت یک بار پس از تزریق ژل از کمپرس سرد استفاده کنید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه درمان شده بگذارید.
  • برای تسکین درد می‌توانید از قرص استامینوفن استفاده کنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از برخی روش‌های درمانی مانند پیلینگ شیمیایی پرهیز کنید.
  • در صورتی که دچار درد شدید هستید و درد پس از مدتی از بین نرفته است با پزشک خود تماس بگیرید.
  • در برخی از افراد تزریق دوم به منظور رفع مشکلات جزئی و کسب نتایج مطلوب ضرورت پیدا می‌‌کند. شما باید حدود یک تا دو هفته پس از تزریق اول منتظر بمانید تا ژل شروع به اثر گذاری نهایی نماید و نتیجه نهایی مشخص شود.

ماندگاری ژل چقدر است؟


اگرچه ژل تزریق شده و ماندگاری قابل قبولی دارد در نهایت پس از مدتی شروع به از بین رفتن خواهد کرد. با توجه به نوع محصول مورد استفاده که نتایج بدست آمده حدود چهار ماه تا سه سال باقی بماند. با این حال روش‌های مختلفی برای افزایش طول عمر ژل تزریق شده وجود دارد. شما با تزریق به موقع ژل می‌توانید از افزایش طول عمر آن و جوانی و شادابی بیشتر صورت خود لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonمشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ