تزریق فیلر زیر چشم:رفع کبودی،سیاهی ،چین و چروک به صورت طبیعی

آیا شما هم احساس می‌کنید که مشکلات ظاهری در ناحیه زیر چشم‌هایتان باعث خستگی و ناراحتی می‌شود؟ اگر پاسختان بله است، روشی به نام استفاده از فیلر در زیر چشم می‌تواند برای شما مناسب باشد. دایره‌های تیره و ناخوشایند زیر چشمانتان، ممکن است با وجود استفاده از ترفندهای مختلف آرایشی، همچنان قابل مشاهده باشند و نتوانند به طور کامل پنهان شوند. بنابراین، شما به سمت روش‌های مراقبت از پوست متمایل می‌شوید، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد اینکه کدام کرم چشم می‌تواند این مشکل را به طور کامل رفع کند، ندارید. استفاده از فیلر در زیر چشم پاسخی برای مشکلات شما می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این روش درمانی و همچنین اگر نیازمند این روش هستید، به ادامه مطالب توجه فرمایید!

امروزه برخی از پزشکان در حال تزریق فیلرهای زیر چشم هستند تا ظاهر پف کرده و تیره موجود در این منطقه از صورت را استتار کنند. در حالی که تزریق کننده های متخصص با تجربه عالی می توانند در بهبود ظاهر چربی های شکسته در این ناحیه موفق باشند ، اما روش کارآمدتر برای رفع این مشکل ، جراحی در اطراف چشم است تا این علائم به طور کامل از بین برود و در برخی موارد ، مجدداً چربی های شکسته شده را به دور چشم بازگرداند. این امر به دانش کاملی از ناحیه چشم نیاز دارد ، که بسیاری از پزشکان عمومی آگاهی کافی در مورد آن ندارند.

در چند سال گذشته تعداد افرادی که از فیلرهای صورت استفاده می کنند به صورت انفجاری رو به افزایش است در حالی که پیشینه این افراد می تواند متفاوت باشد. متخصصان سنتی زیبایی مانند جراحان چشم ، جراحان پلاستیک صورت ، جراحان پلاستیک فک و صورت ، جراحان پلاستیک عمومی و متخصص پوست و مو همه اجازه دارند تا از این پرکننده ها استفاده کنند. متأسفانه پزشکانی که حتی تخصص آنها ارتباط کمی با چهره و زیبایی صورت دارد نیز از فیلرهای صورت استفاده می کنند از جمله دندانپزشکان ، جراحان عمومی ، پزشکان خانواده ، پزشکان داخلی ، کودکان ، پزشکان اورژانس ، متخصصین آلرژی و متخصص زنان و زایمان.

سرانجام ، متخصصان غیر پزشکی مانند دستیاران پزشکی ، پرستاران ، پرستاران عمومی و متخصصان زیبایی بینی نیز می توانند در تزریق فیلر در صورت نقش داشته باشند. این افراد بسته به وضعیت عملکردی که دارند ، می توانند از نظر پزشکی محدود باشند.

از آنجا که تغییرات مربوط به سن در اطراف چشم به طرز چشمگیری بر نحوه درک دیگران از ما تأثیر می گذارد ، قابل درک است که بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای بهبود ظاهر خود در این زمینه هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر جمالی میتوانید با شماره تلفن های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹۰۲۱۸۸۳۵۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید

فیلر زیر چشم چیست؟


فیلر زیر چشم در دسته پرکننده تزریقی قرار می‌گیرد یا به عنوان پرکننده‌های پوستی نیز شناخته می‌شود. فیلر به عنوان یک محرک در ناحیه زیر چشم عمل می‌کند. رایج‌ترین و محبوب‌ترین ماده پرکننده مورد استفاده در زیر چشم ، اسید هیالورونیک است.

با این حال ، دیگر پرکننده‌های شناخته شده که می‌توانند در همان ناحیه استفاده شده و همان تأثیر داشته باشند، مانند کلاژن ، اسید لاکتیک و کلسیم نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند، اما هیالورونیک اسید معمولاً بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا این ماده نازک‌ترین ماده‌ای است که می‌تواند پوست نازک زیر چشم را تکمیل کند. رایج‌ترین ما رک‌های فیلر اسید هیالورونیک مورد استفاده عبارت‌اند از Juvederm ، Restylane و Belotero که باریک‌ترین  و ایده آل ترین فیلر برای منطقه چشم، پر کننده اسید هیالورونیک (HA ) است.

هدف از استفاده از پرکننده‌های زیر چشم، پر کردن نواحی توخالی در منطقه زیر چشم که به آنها فرو رفتگی های ناحیه اشک می‌گویند، است. برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند زیر چشم خود را جوان‌تر نشان دهند، فرو رفتگی های ناحیه اشک یک مشکل اساسی است. فرو رفتگی های جدی با ظاهری غرق شده بین ناحیه زیر چشم و گونه ها، سایه تیره بر روی پلک تحتانی و دایره‌های تیره را نمایان می‌سازند. حتی با وجود استراحت کافی، این می‌تواند باعث ظاهر خسته و خستگی شما شود. در روش‌های سنتی، راه حل برای رفع فرو رفتگی های ناحیه اشک، جراحی یا لایه برداری شیمیایی است؛ اما در روش‌های نوآورانه امروزی، فیلرها و همچنین بوتاکس به عنوان راه حل‌های مناسبی برای مشکلات زیر چشم به کار می‌روند.

مزایای استفاده از فیلر های زیر چشم


فیلرهای زیر چشم نه تنها برای افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را بهبود بخشند ، مزایای مختلفی دارند ، بلکه همچنین افرادی که طرفدار عمل جراحی نیستند و وقت کافی نیز برای این کار ندارند که چند روز مرخصی بگیرند تا بتوانند با این روش بهبود یابند، مناسب است. برخی از فواید این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی است و پس از انجام عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد
  • بدون درد و بی‌خطر است
  • درمان سریعی است و خیلی وقت شما را نمی‌گیرد
  • پرکننده‌های اسید هیالورونیکی که از مواد طبیعی استفاده می‌شوند با گذشت زمان در بدن حل می‌شوند
  • وقتی که نتایج نهایی مورد نظر بیمار نباشد، پزشک می‌تواند به راحتی نتایج را برگرداند
  • راه حلی برای برطرف کردن کیسه‌های زیر چشمی و نواحی تیره موجود در این ناحیه، را فراهم می‌کند
  • ظاهر کلی صورت را بهبود می‌بخشد و از ایجاد ظاهری خسته در شما جلوگیری می‌نماید.

تزریق فیلرهای زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟


تزریق فیلر به زیر چشم یک روش غیرتهاجمی است که توسط یک جراح پلاستیک دارای مجوز تخصص انجام می‌شود که از روش‌های درمان با فیلر اطلاع دارد. این عمل تنها 30 دقیقه طول می‌کشد و فقط به بی‌حسی موضعی در ناحیه درمان نیاز دارد.

مشاوره 

در مرحله مشاوره ، پزشک شما منطقه مورد نظر را ارزیابی می‌کند و از شما می‌خواهد که سابقه پزشکی خود را به طور کامل برای او شرح دهید. وی همچنین از شما سؤال می‌کند که آیا شما آلرژی و یا سایر بیماری‌های پزشکی خاص را دارید، برای او بازگو کنید تا بدانید که آیا انجام معالجه برای شما بی‌خطر است یا خیر. همچنین باید روی داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید صادق باشید ، به خصوص داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن زیرا این داروها می‌توانند بعد از عمل احتمال کبودی را افزایش دهند.

درمان 

قبل از اینکه پزشک بتواند فیلر را در ناحیه مورد نظر تزریق کند، ناحیه مورد معالجه توسط او یا دستیارانش تمیز می‌شود تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود. وی سپس بی‌حسی موضعی را در زیر چشم مالش می‌دهد ، اما در بعضی موارد که پرکننده حاوی بی‌حسی خفیف به نام لیدوکائین باشد ، استفاده از بی‌حسی موضعی را کنار می‌گذارد. سپس پزشک مقدار مناسب پرکننده را در هر دو ناحیه زیر چشم شما تزریق می‌کند.

هزینه تزریق فیلر زیر چشم


قبل از انجام تزریق فیلر چشم در مورد هزینه و قیمت آن با دکتر خود مشورت کنید. قیمت فیلر بسته به نوع و میزان مصرفی برای هر فرد متفاوت است. عواملی بسیاری از جمله تجهیزات کلینیک و یا تجربه‌ی بیشتر نیز می‌تواند در بالاتر بودن هزینه تزریق فیلر زیر چشم موثر باشد

مدت زمان بهبودی برای تزریق فیلر در زیر چشم چقدر است؟


تزریق فیلر در زیر چشم روشی بسیار دشوار و ظریف است. پزشکان بسیار کمی به دلیل پیچیدگی در درمان این ناحیه ، این تزریقات را انجام می‌دهند. اگرچه شما در این روش به صورت فوری متوجه تغییراتی در ظاهر خود خواهید شد ، اما اغلب اوقات چندین هفته طول می‌کشد تا نتایج نهایی درمان را ببینید. بر خلاف تزریق پرکننده در جای دیگر صورت ، درمان ناحیه زیر چشم معمولاً یک عمل یک جلسه‌ای نیست. برای بهینه سازی نتایج ، گاهی اوقات کمی “افزایش سرعت” یا پرکننده اضافی مورد نیاز است. بسیار مهم است که برای انجام مراحل درمانی ، به قرار ملاقات های برنامه ریزی شده خود پایبند باشید. هیچ هزینه‌ای برای قرارهای پیگیری وجود ندارد ، مگر اینکه ویالهای اضافی پر کننده به ناحیه زیر چشم شما تزریق شود.

روند بهبودی بین بیماران بسیار متفاوت است. پزشک به بیماران توصیه می‌کند که در صورت امکان تا یک هفته  بعد از عمل مرخصی بگیرید. بعضي از بيماران به مدت يك يا دو هفته بعد از آن ظاهری ناخوشايند دارند اما بسياري از بيماران چند روز بعد از تزریق خوب به نظر می‌رسند. هیچ راهی برای شناخت این موضوع پیش از زمان تزریق وجود ندارد. احتمالاً روز بعد از درمان بسیار ناخوشایند به نظر خواهید رسید. وحشت نکنید – اوضاع بسیار بهتر خواهد شد!

  • کبودی. کبودی بعد از عمل بسیار متداول است و گاهی شدید است. کبودی معمولاً روز بعد از عمل به بیش‌ترین حد خود می‌رسد و بعد از آن آرام آرام بهتر می‌شود. در بیشتر بیماران ، دو هفته بعد از عمل کبودی از بین رفته یا تقریباً بسیار کم می‌شود. در یک زیر مجموعه کوچک از بیماران (کمتر از 1٪) ، ممکن است کبودی طولانی مدت وجود داشته باشد که ماه‌ها طول می‌کشد تا کاملاً برطرف شود. این مورد غیر معمول است ، اما هنگامی که اتفاق می‌افتد ، کبودی طولانی مدت معمولاً خفیف است و می‌توان به راحتی با آرایش پوشانید.
  • تورم. تورم بعد از عمل معمولاً 1-2 روز بعد از تزریق به اوج خود می‌رسد. در بیشتر بیماران ، تورم بعد از 4-5 روز بسیار بهتر می‌شود، اما تورم خفیف تر وجود دارد که هفته‌ها طول می‌کشد تا کاملاً برطرف شود.
  • ایجاد توده. فیلرهای زیر چشم غالباً بعد از انجام عمل می‌توانند به صورت توده به نظر برسند. ظاهر توده مانند معمولاً طی 2-3 هفته بعد از عمل بهبود می‌یابد. اگر هنوز هم بعد از چند هفته در ناحیه زیر چشم خود احساس توده می‌کنید، پزشک ماساژ ناحیه تزریق شده را توصیه می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه این کار را به درستی انجام دهید. توده‌های ماندگار گاهی اوقات نیاز به حل شدن با هیالورونیداز دارند. هیالورونیداز نوعی آنزیم است که برای حل کردن فیلر تزریقی استفاده می‌شود.

دستورالعمل بعد از عمل


دستورالعمل بعد از عمل-compressed

در حالی که دو روز اول بیدار هستید ، حدود 10 دقیقه در هر ساعت از یخ استفاده کنید. استفاده از یخ نباید به صورت مستقیم استفاده شود – از حوله پارچه ای یا حوله کاغذی بین یخ و پوست خود استفاده کنید. باید احساس خنکی کنید اما آسیب نبینید. تورم هنگام دراز کشیدن و خوابیدن وخیم تر می‌شود بنابراین خود را تا حد ممکن به حالت ایستاده نگه دارید. در صورت امکان در یک صندلی به صورت قائم بخوابید تا در حد ممکن تورم را به حداقل برسانید. برای پوشاندن کبودی می‌توانید بلافاصله بعد از عمل از لوازم آرایشی استفاده کنید.

آیا فیلر زیر چشم برای رفع چین و چروک نیز کمک می‌کند؟


فیلر زیر چشم به کاهش یا رفع چین و چروک های ناحیه زیر چشم کمک می‌کند. هنگامی که فیلر به ناحیه مورد نظر تزریق شد، و به قسمت زیر چشم حجم داده شد، می‌توانید از شر چین و چروک و فرو رفتگی های پوستی خلاص شوید.

آیا فیلر ها برای کیسه‌های زیر چشمی نیز موثر هستند؟


بله ، فیلرها در صورتی که در نواحی که دارای لکه ماه هستند یا همچنین دارای فرو رفتگی هایی در زیر چشم یا ناحیه اشک هستند، افت محفظه‌های چربی که در اثر افزایش سن و ژنتیک ایجاد شود ، و برای کیسه‌های زیر چشم بسیار خوب عمل می‌کنند. با این حال ، اگر کیسه‌های زیر چشم شما در اثر رنگدانه ای شدن و مشکلات عروقی ایجاد شوند، استفاده از فیلر راه حلی برای مشکل تیرگی زیر چشم شما نیست.

شما باید چند سال سن داشته باشید تا بتوانید از فیلر های زیر چشمی استفاده کنید؟


برای اینکه پزشک به شما اجازه دهد از فیلر های زیر چشم استفاده کنید، باید به شرایط قانونی و ایمنی مورد نیاز عمل و حداقل 18 سال سن رسیده باشید. با این حال ، برخی از کشورها مقررات پزشکی دارند که فقط به افراد 21 سال و بالاتر امکان انجام این گونه روش درمانی را می‌دهد. اگرچه ، بعضی از پزشکان اجازه نمی‌دهند که فیلر های مربوط به افراد زیر 30 سال از آنجایی که پوست آن‌ها هنوز هم می‌تواند حالت ایده آل خود را حفظ کند ، اجازه نمی‌دهند. آن‌ها توصیه می‌کنند كه فرد زیر 30 سال تنها در صورت نیاز ضروری به مانند علائم چشمگیر پیری زودرس تحت درمان با فیلر قرار می‌گیرد.

استفاده از فیلر های چشمی چقدر پایداری دارد؟


به طور معمول ، فیلر های موقت زیر چشم 6-12 ماه یا کمی بیشتر در بدن دوام دارند، در حالی که فیلر های نیمه دائمی می‌توانند 2 تا 10 سال دوام داشته باشند. اینکه یک پرکننده در زیر پوست چه مدت دوام خواهد داشت ، بستگی به این دارد که فرد چقدر سریع ماده هیالورونیک را متابولیزه می‌کند زیرا بدن به مرور زمان آن را جذب می‌کند. عامل دیگر می‌تواند نوع پرکننده مورد استفاده (Belotero ، Restylane ، Juvederm) باشد زیرا این پرکننده‌ها در قدرت پایداری و دوام متفاوت هستند. اگر در نهایت نتیجه پرکننده را دوست نداشتید، می‌توانید در هر زمان و از طریق تزریق ضد فیلتر از شر فیلر خلاص شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonمشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ