کوچک کردن باسن با لیپوساکشن، لیزر، رادیوفرکانسی و کرایولیپولیز

اگرچه بیشتر خانم‌ها باسنی متناسب با بدن خود دارند، اما بسیاری از زنان و حتی مردان وجود دارند که باسن بزرگتر از اندازه طبیعی است. داشتن باسن بسیار بزرگ می‌تواند منجر به ناراحتی‌های عاطفی و کاهش اعتماد به نفس در این افراد شود و به طور کلی کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهد. اما خبر خوب این است که عمل جراحی ریداکشن باسن می‌تواند به شما کمک کند تا باسنی با اندازه متناسب با تناسب بدنی خود داشته باشید.

شواهد موجود نشان می‌دهند که در بسیاری از افراد، اندازه باسن به عنوان یک ضرورت زیبایی شناخته می‌شود. داشتن باسن بسیار بزرگ همچنین می‌تواند با مشکلات جسمی مانند درد پشت، مشکلات لگن، کمر درد، مشکل در حرکت، نشستن، ایستادن و حفظ موقعیت وضعی مناسب بدن همراه باشد. عمل جراحی ریداکشن باسن به منظور برداشتن چربی اضافه یا کاهش حجم باسن انجام می‌شود و باعث به دست آوردن یک باسن با اندازه طبیعی و ایده‌آل برای شما می‌شود. این عمل جراحی دارای چندین مزیت است.

مشکلات همراه با باسن بسیار بزرگ 


اگر شما دارای باسن بیش از حد بزرگی هستید و این وضعیت منجر به مشکلات عاطفی یا فیزیکی برای شما شده است؛ باید عمل جراحی ریداکشن باسن را در نظر بگیرید. گاهی اوقات زنانی که باسن بزرگی دارند از اضافه وزن موجود روی کمر خود آگاه هستند اما نمی‌دانند که این اضافه وزن با درد جسمانی که تحمل می‌کنند ارتباط دارد. این عدم آگاهی می‌تواند منجر به سالها  متحمل شدن رنج و عذاب شود.

داشتن باسن بزرگ می‌تواند دامنه وسیعی از مشکلات را برای زنان ایجاد کند از جمله مشکل در هنگام ورزش کردن، ناتوانی در بلند کردن فرزندان خود و مشکلاتی هنگام نشستن پشت میز کار. باسن بسیار بزرگ همچنین می‌تواند باعث ایجاد صدمات روحی و روانی در زنان شود، عزت نفس آنها را کاهش داده و مانع بهره وری بیشتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای آنها شود.

عمل جراحی ریداکشن باسن برای چه کسانی مفید است؟ 


کوچک کردن باسن با لیپوساکشن، لیزر، رادیوفرکانسی و کرایولیپولیز

این عمل جراحی می‌تواند برای تمام کسانی که از آویختگی پوست یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی آن در ناحیه باسن رنج می‌برند، مناسب باشد. کاهش وزن پس از بارداری یا از طریق رژیم‌های غذایی اغلب منجر به شل شدن پوست، ایجاد سلولیت یا لایه‌های پوست پرتقالی در ناحیه باسن می‌شود. بسیاری از افراد احساس می‌کنند که باسن آنها با سایر بخش‌های بدن شان تناسب ندارد و انجام عمل جراحی ریداکشن باسن از طریق فرم بخشیدن به ناحیه سرینی، به آنها اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد.

  • اگر نسبت دور کمر شما به دور باسن به قدری است که ظاهری گلابی شکل به بدن شما می‌بخشد، و اگر بیش از حد درباره کاهش سایز باسن خود خیال پردازی می‌کنید، احتمالاً تصمیم گیری برای این عمل همین حالا هم در ذهن شما پررنگ شده است. همه ما به طور خاصی مستعد چاق شدن هستیم. استعداد چاقی با توجه به وراثت، سن و جنسیت نیز متفاوت است و تا حدی نیز به هورمون‌های خاص یک جنسیت ارتباط دارد.
  • اگرچه تحقیقات نشان می‌دهند که به دلیل چرخه زایمان، این نوع از چربی برای زنان مفید است؛ اما از سوی دیگر نیز یکی از دلایل شایع ایجاد سلولیت می‌باشد. سلولیت در هر دو جنسیت یافت می‌شود. ظاهر آن بسیار بد به نظر می‌رسد؛ زیرا روی پوست کاملا مشخص است و حتی افراد لاغر نیز از وجود آن شکایت دارند.
  • ممکن است برنامه‌های رژیم غذایی که برای خود دارید و ورزش‌هایی که انجام می‌دهید تا به کاهش سریع چربی باسن کمک کنید، متناسب با نیازهای بدن شما نباشند. ممکن است این برنامه‌های رژیمی و ورزشی، نواحی خاصی از بدن شما را هدف قرار دهند اما در هر صورت زمانی که این برنامه‌ها را انتخاب می‌کنید باید به روشنی درک کنید که این روش‌ها فقط تا حد مشخصی خوب هستند و تا یک حد مشخص نتیجه می‌دهند.
  • باسن شما برای از دست دادن وزن اضافه، فعالیت بسیار زیادی دارد. ورزش‌هایی که برای کاهش چربی‌های باسن انجام می‌دهید به جای چربی‌ها، عضلات را هدف قرار می‌دهند و حتی رژیم غذایی که برای سوزاندن چربی‌های باسن تنظیم شده است، حتی برای نشان دادن تغییرات بسیار جزئی، مستلزم نظم و تلاش بسیار زیادی است.

مزایای کوچک کردن باسن بدون جراحی


برای انجام پیکر تراشی غیر جراحی نیازی به بیهوشی نیست و درمان‌ها به صورت سرپایی در مطب انجام می‌شوند و حتی گاهی کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشند. هیچگونه دوره نقاهتی وجود ندارد، بیمار حداقل ناراحتی را تجربه می‌کند و عوارض آن بسیار نادر است. پیکرتراشی بدون جراحی در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی، نتایج بسیار ماندگاری خواهد داشت؛ زیرا درست مانند لیپوساکشن ، با از بین رفتن دائمی سلول‌های چربی برای آنها بازگشتی وجود نخواهد داشت.

اگرچه دستگاه‌های پیکرتراشی غیر جراحی، ابزارهای موثری برای دستیابی به شکل بدن ایده‌آل را فراهم کرده‌اند- و به طور معمول درمان نواحی مانند شکم و ران‌ها را هدف قرار می‌دهند- ارزش آن را دارد که به خاطر داشته باشید هیچ دستگاه غیر جراحی وجود ندارد که بتواند به سطحی از برداشت چربی که در عمل لیپوساکشن ارائه می‌شود، دست پیدا کند. از این رو مهم است که نسبت به نتایج پیکرتراشی غیر جراحی انتظارات واقع گرایانه داشته باشید؛ هم درباره میزان چربی که می‌توان با این روش آن را هدف قرار داد و هم مدت زمانی که طول می‌کشد تا نتایج آن را ببینید.

گفته می‌شود امروزه تکنولوژی دستگاه‌های پیکرتراشی معمولاً – بدون انجام عمل جراحی و خطرات مرتبط با آن و دوره نقاهت پس از لیپوساکشن- نتایج مطلوبی را برای بیمار به ارمغان می‌آورند.

معمولاً افرادی هستند که دارای ذخایر چربی موضعی کوچک و متوسط می‌باشند که نسبت به رژیم غذایی و ورزش مقاوم است؛ نه افرادی که به دنبال از بین بردن چربی‌های بسیار زیاد هستند. برای عضله سازی و درمان حجم بخشی نیز تقریباً هر کسی کاندیدای مناسبی است.

دستگاه‌های پیکرتراشی غیر جراحی چگونه عمل می‌کنند؟ 


بیشتر دستگاه‌ها ازشکلی از انرژی استفاده می‌کنند و از گرما یا سرما برای کشتن سلول‌های چربی نامطلوب استفاده می‌نمایند. این انرژی می‌تواند فرکانس رادیویی، اولتراسوند، لیزر کرایوتراپی یا الکترومغناطیس درمانی برای نفوذ به پوست و تجزیه سلول‌های چربی زیرا آن یا تحریک عضلات باشد.

سلول‌های چربی هدف نابود می‌شوند و به طور طبیعی طی چند هفته از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شوند. بیشتر دستگاه‌ها برای دستیابی به نتایج بهینه به چند جلسه درمانی با فاصله چندین هفته احتیاج دارند. درمان‌های ریداکشن چربی می‌توانند چربی در ناحیه هدف را حدود ۲۰ درصد کاهش دهند.

انواع روش‌های کوچک کردن باسن بدون جراحی


در اینجا برخی از  محبوب‌ترین دستگاه‌های پیکرتراشی غیرجراحی آورده شده‌اند:

پیکرتراشی فرکانس رادیویی (RF)

کوچک کردن باسن با لیپوساکشن، لیزر، رادیوفرکانسی و کرایولیپولیز

این درمان غیر جراحی از انرژی فرکانس رادیویی (RF) برای کاهش اندازه کیسه‌های چربی استفاده می‌کند. انرژی از طریق یک اپلیکاتور، از روی پوست، بدون آسیب رساندن به لایه‌های خارجی ارسال می‌شود و فقط چربی و بافت‌های زیرین پوست را هدف قرار می‌دهد.

در درمان پیکر تراشی RF ، گرمای حاصل از انرژی RF سلول‌های چربی را ذوب کرده و باعث ایجاد تغییرات میکروسکوپی در بافت و فیبرهای کلاژن می‌شود. چندین ماه پس از عمل، بازسازی کلاژن بیشتری اتفاق می‌افتد. سلول‌های چربی تجزیه شده، از طریق سیستم لنفاوی تخلیه شده و به صورت ادرار از بدن خارج می‌شوند. یکی از امتیازات این درمان این است که می‌تواند باعث بهبود رنگ پوست و ظاهر سلولیت آن شود. ممکن است تاثیرات کامل این روش تا چندین ماه قابل مشاهده نباشد زیرا بهبودی تدریجی است. شما به تدریج متوجه تغییراتی مانند کاهش اندازه دور ناحیه درمان شده، کاهش سلولیت و شکل باریک‌تر بدن‌ خود می‌شوید. درمان‌هایی که حاوی پیکرتراشی غیر تهاجمی هستند؛ حداقل ناراحتی را به دنبال دارند و به طور معمول هیچگونه جراحت و دوره نقاهتی ندارند.

پیکر تراشی بدن با لیزر 

پیکر تراشی بدن با لیزر

کاهش غیر تهاجمی چربی با استفاده از لیزر هایپرترمیک، از گرما برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌کند و می‌تواند تغییرات شگفت انگیزی در پهلوها و شکم ایجاد کند.

در این درمان از یک طول موج لیزر خاص برای هدف قرار دادن و نابود کردن سلول‌های چربی زیر لایه درم استفاده می‌شود. در این درمان می‌توان به صورت یکباره و فقط در ۲۵ دقیقه، نواحی متعددی را تحت درمان قرار داد؛ این درمان همچنین برای انواع پوست مناسب است. لیزر هیپرتروفیک کنترل شده، با افزایش دمای چربی تا دامنه ۴۲ تا ۴۷ درجه سانتیگراد- دمای ایده‌آل برای از بین بردن سلول‌های چربی بدون آسیب زدن به بافت  احاطه کننده آن- باعث وارد شدن آسیب به سلول‌های چربی می‌شود.

در این روش هیچ گونه جراحت، دوره نقاهت و ناراحتی وجود ندارد. نتایج تقریباً ۶ هفته پس از درمان مشاهده می‌شوند زیرا بدن به تدریج و به طور طبیعی چربی نابود شده را متابولیز می‌کند. به طور معمول برای به دست آوردن نتایج بهینه توصیه می‌شود درمان در چند جلسه درمانی صورت بگیرد.

پیکرتراشی کرایولیپولیز

کوچک کردن باسن با لیپوساکشن، لیزر، رادیوفرکانسی و کرایولیپولیز

کانتورینگ بدن کریو لیپولیز از دمایی تقریباً در حد انجماد برای بین بردن سلول‌های چربی بدون ایجاد آسیب در بافت‌های اطراف یا آسیب رساندن به پوست، استفاده می‌کند. قبل از قرار دادن سر اپلیکاتور روی کیسه چربی، مقداری ژل مخصوص روی ناحیه هدف زده می‌شود تا از پوست محافظت کند. اپلیکاتور برای مکش ناحیه تحت درمان به یک موقعیت خاص و هدایت دمای سرما به سلول‌های چربی هدف زیر پوست، مانند یک وکیوم عمل می‌کند. سپس این سلول‌های چربی نابود شده و به طور طبیعی توسط بدن دفع می‌شوند.

در طول درمان بیماران به تدریج احساس خنکی را تجربه می‌کنند که مشابه فرو کردن ناحیه تحت درمان در آب یخ است اما این وضعیت با عادت کردن بدن به تغییرات دما عادی می‌شود.

حداقل ۲ تا ۳ جلسه درمانی توصیه می‌شود. نتایج پیکرتراشی کرایولیپولیز به تدریج و با گذشت زمان ظاهر می‌شوند؛ نتایج کامل حداقل دو ماه بعد قابل مشاهده خواهند بود.

پیکرتراشی با اولتراسوند 

درمان‌های کانتورینگ بدن با اولتراسوند با استفاده از امواج التراسونیک غیر حرارتی، چربی‌های موجود در نواحی شکم، باسن و ران و پهلوها را تجزیه می‌کنند.

امواج اولتراسوند متمرکز شده در انفجارهای کوتاه انرژی یا «پالس» به سمت بدن ارسال می‌شوند تا به نحوی که بافت‌ها، اعصاب و عروق خونی اطراف چربیها تحت تاثیر قرار نگیرند، سلول‌های چربی را از بین ببرند. امواج اولتراسوند یک اثر کاویتاسیون در سلول‌های چربی هدف ایجاد می‌کنند- کاویتاسیون فرایندی است که در آن غشای سلول‌های چربی توسط هر پالس انرژی که ارسال می‌شود، آسیب می‌بیند به نحوی که محتویات سلول‌های چربی (تری گلیسرید) توسط بدن پخش شده و پردازش می‌شود. سپس محتویات سلول‌های چربی توسط سیستم لنفاوی بدن تخلیه می‌شود.

به طور کلی برای به دست آوردن نتایج قابل مشاهده و قابل اندازه گیری، در هر ناحیه از بدن به چند جلسه درمانی احتیاج است. اگرچه برخی از بیماران پس از اولین جلسه درمان نیز کاهش اندازه دور ناحیه درمان شده را مشاهده می‌کنند؛ برای دیدن نتیجه نهایی حدود ۴ هفته زمان لازم است زیرا بدن به تدریج بقایای چربی را از بین می‌برد.

این درمان عموماً درمانی بدون درد در نظر گرفته می‌شود. اگرچه برخی از بیماران ناراحتی‌های جزئی مربوط به عمل مکش را تجربه می‌کنند.

لیپوساکشن 


در زنانی که باسن بزرگی دارند، جراحی ریداکشن ناحیه سرینی می‌تواند با مزایای بسیاری همراه باشد. اگر شما به دلیل داشتن باسن بسیار بزرگ دچار ناراحتی‌های زیبایی یا جسمی هستید، عمل ریداکشن باسن می‌تواند به سهولت مشکل شما را از بین ببرد. زنانی که تحت عمل جراحی ریداکشن باسن قرار می‌گیرند، بهبود در عزت نفس، کیفیت زندگی، تحرک و عملکرد خود را گزارش کرده‌اند.

همچنین ممکن است زنانی که باسن بسیار بزرگی دارند تحریکات پوستی در بین چین ها را تجربه کنند. عمل جراحی نیز می‌تواند به اصلاح مشکل کمک کند. خبر خوب این است که عمل جراحی می‌تواند درد عاطفی و جسمانی زنانی که باسن بسیار بزرگی دارند را کاهش داده یا کاملا از بین ببرد. عمل جراحی می‌تواند ظاهر شما را بهبود بخشیده و به تقویت عزت نفس شما کمک کند. شما پس از عمل ریداکشن باسن، در لباس‌های خود بسیار خوب به نظر خواهید رسید و به راحتی می‌توانید در فعالیت‌های جسمانی مشارکت پیدا کنید.

برای آنکه بتوانید واجد شرایط جراحی ریداکشن باسن باشید، قبل از هر چیز باید وضعیت سلامتی پایدار و انتظارات واقع بینانه‌ای از نتایج آن داشته باشید. جراح پلاستیک شما سلامت عمومی و شکل باسن شما را بررسی کرده و درباره اهداف زیبایی مد نظر شما از شما سوالاتی خواهد پرسید.

وضعیت پوست، سن، و اندازه و ساختار باسن شما از مهم‌ترین عواملی هستند که برای ارزیابی مناسب بودن این عمل جراحی برای شما در نظر گرفته می‌شوند. شما می‌توانید از جراح پلاستیک خود انتظار داشته باشید قبل از عمل جراحی از باسن شما عکس بگیرد تا بتواند پس از عمل، تغییرات ایجاد شده را ارزیابی کند.

 مهم است که درک کنید هدف از عمل جراحی ریداکشن باسن، کاهش اندازه باسن شما و بخشیدن شکل ایده‌آل به آن است تا به خوبی با بدن شما تناسب داشته باشد و علاوه بر همه این‌ها هر گونه ناراحتی جسمانی را برای شما کاهش دهد. برای انجام این عمل جراحی، شما باید حتما بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. اگر داشتن باسن بسیار بزرگ شما را از ورزش کردن باز می‌دارد، خبر خوب این است که شما می‌توانید پس از انجام جراحی ریداکشن باسن به شکل فعالی در ورزش‌های مختلف مشارکت داشته باشید.

عمل جراحی چگونه انجام می‌شود؟

عمل جراحی چگونه انجام می‌شود؟

باسن یکی از نواحی مهم بدن انسان است. این بخش از بدن از چربی، بافت، عضله و پوست تشکیل شده است. در بیشتر موارد باسن بسیار بزرگ نتیجه تجمع بیش از حد چربی در باسن است. عمل جراحی ریداکشن باسن یک عمل جراحی موثر و مناسب برای کاهش اندازه باسن با برداشتن چربی اضافه است.

عمل جراحی به طور معمول تحت بیهوشی عمومی با مایع تامی سنت انجام می‌شود. می‌توان برای بیمارانی که تمایل دارند در طول عمل کاملاً در خواب باشند، از بیهوشی عمومی یا آرام بخش وریدی نیز استفاده کرد. عمل جراحی با ایجاد یک برش روی باسن آغاز می‌شود. در مرحله دوم روی باسن لیپوساکشن انجام می‌شود تا چربی اضافه برداشته شود.

لیپوساکشن با قرار دادن یک کانول درون باسن از طریق یک برش انجام می‌شود. قبل از قرار دادن کانول در ناحیه مورد نظر، یک محلول تامی سنت به ناحیه تزریق می‌شود. این محلول باعث جلوگیری از خونریزی می‌شود و فرایند لیپوساکشن را برای بیمار آسان‌تر می‌کند.

کانول یک میله توخالی است که به پمپ ساکشن یا یک سرنگ مخصوص متصل شده است. پس از قرار دادن کانول در ناحیه هدف، کانول به روش سنتی به جلو و عقب حرکت داده می‌شود تا سلول‌های چربی از بافت جدا شوند. در مرحله بعد، چربی‌های جدا شده با کمک پمپ مکش یا یک سرنگ از ناحیه تحت جراحی خارج می‌شود. همین فرایند روی طرف دیگر باسن نیز انجام می‌گیرد تا حجم هر دو طرف باسن کاهش یافته و متناسب شوند.

آخرین ورژن‌های تکنولوژی لیپوساکشن باعث انقلابی در جراحی ریداکشن باسن شده است. به عنوان مثال اگر از لیپوساکشن با اولتراسوند یا لیپوساکشن با لیزر استفاده شود، دیگر نیازی به جدا کردن سلول‌های چربی از بافت‌های اطراف آن به صورت دستی نخواهد بود. به جای آن این تکنولوژی‌ها قبل از مکش چربی، از امواج اولتراسوند یا تکنولوژی لیزر برای ذوب کردن چربی درون باسن استفاده می‌کنند.

در بیشتر موارد، به خصوص اگر کیفیت پوست خوب نباشد، انجام دادن عمل لیپوساکشن به تنهایی باعث کاهش اندازه باسن شما می‌شود اما آویختگی پوست باسن را به دنبال خواهد داشت. برداشتن چربی از باسن باعث شل شدن و آویختگی آن می‌شود. برای درمان اویختگی باسن لازم است پوست اضافه برداشته شود و این عمل را فقط تحت بیهوشی عمومی می‌توان انجام داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonمشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ