مزوتراپی لک صورت: تاثیر مزوتراپی برای رفع لکه های پوستی

اولین علامتی که در اوایل دوران ۳۰ سالگی به وجود می‌آید خطوط ریز اطراف چشم و دهان، بزرگ شدن مویرگ‌ها، به وجود آمدن لکه روی صورت و سایر موارد می‌باشد. این مشکلات می‌‌تواند به دلایل ژنتیکی، بالا رفتن سن، فاکتورهای خارجی، رژیم غذایی و سبک خاص زندگی به وجود بیایند. گاهی اوقات می‌‌توان به کمک برخی روش‌های درمانی روند پیر شدن صورت را کند نمود. تعداد زیادی از افراد از مزوتراپی به عنوان یکی از روش‌های درمانی ضد پیری استفاده می‌‌کنند. مزوتراپی یک روش درمانی تخصصی است که با تزریق مقادیر کمی از مواد طبیعی، مواد معدنی، ویتامین و ترکیبات هومیوپاتیک به درون پوست ناحیه مورد نظر همراه است. می‌‌توان به کمک برخی ترکیبات روشن کننده خاص به کاهش لکه‌های روی صورت پرداخت و به این ترتیب شاهد جوان سازی صورت بود.

علت ایجاد لک صورت چیست؟


علت ایجاد لک صورت چیست؟

هایپرپیگمنتیشن یک نوع مشکل پوستی است که در این اختلال برخی از نقاط صورت تیره تر از سایر نواحی خواهند شد. این لکه‌های تیره روی صورت گردن و اطراف دهان به وجود می‌‌آیند که علت بروز آن‌ها تجمع بیش از حد ملانین یا رنگدانه پوست می‌باشد. هنگامی‌ که ملانوسیت‌ها یا سلول‌های تولید کننده رنگدانه دچار آسیب دیدگی می‌‌شوند و به تولید مقادیر زیادی ملانین خواهند پرداخت که تجمع آنها در برخی از نقاط خاص صورت باعث به وجود آمدن لک خواهد شد. این اختلال می‌‌تواند در انواع مختلف گروه‌های پوستی و گروه‌های سنی به وجود آید که معمولاً سلامت بیمار را به خطر نمی‌اندازد. شما باید قبل از امتحان کردن روش‌های درمانی مختلف برای رفع لکه‌های صورت با انواع مختلف لک آشنا شوید.

هایپرپیگمنتیشن که پس از التهاب ناشی از آسیب دیدگی پوست، آکنه یا آسیب دیدگی ناشی از برخی روش‌های درمانی مانند درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر درمانی به وجود می‌آید به افزایش تولید ملانین مرتبط است. این مشکل خود را به صورت لکه‌های صورتی، قرمز، قهوه ای یا تیره نشان می‌دهد. لکه‌های ناشی از مشکلات کبدی یا لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن در نقاطی که در معرض نور آفتاب قرار می‌‌گیرند به وجود می‌آیند. هنگامی ‌که پوست به علت آسیب دیدگی و توسط پرتوهای فرابنفش و فروسرخ خورشید دچار آسیب دیدگی می‌شود به عنوان یک مکانیسم دفاعی به تولید ملانین بیشتر خواهد پرداخت که این امر خود را به صورت لکه‌های تیره روی سطح پوست نشان خواهد داد. لکه‌های روی سطح پوست می‌توانند به علت تغییرات هورمونی در زنان باردار به وجود بیایند و لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن به آسیب دیدگی پوست توسط نور آفتاب ارتباط دارند و نور آفتاب روند پیر شدن پوست را افزایش می‌دهد.

مزوتراپی چیست؟


مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی جدید ضد پیری است که در این روش پزشک از برخی ترکیبات خاص استفاده می‌کنند و آنها را به درون لایه میانی پوست تزریق می‌نماید تا پوست شما سالم و زیباتر باشد. اگر شما قصد دارید و روند پیر شدن پوست خود را کند نمایید باید بدانید که پوست شما به مراقبت‌های درمانی خاصی نیاز دارد و مزوتراپی به عنوان یک بخش از برنامه جوان سازی صورت کاملاً ضروری می‌باشد. برخی از کاربردهای مزوتراپی به شرح زیر می‌باشند:

  • بهبود حجم پوست
  • بهبود بافت و ساختار پوست
  • افزایش لطافت و جوانی صورت
  • کند نمودن روند پیر شدن پوست
  • تقویت دیواره مویرگ‌ها
  • از بین بردن پف زیر چشم
  • آب رسانی به پوست
  • رفع چین و چروک صورت
  • تغذیه پوست به ویژه دیواره‌های خارجی آن

در مزوتراپی از چه ترکیباتی استفاده می‌شود؟


مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی نوین برای جوان سازی پوست است که در عرصه جراحی زیبایی و پوست مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. در این روش پزشک از تعداد سوزن بسیار کوچک استفاده می‌‌کند تا مواد طبیعی و انواع ویتامین از قبیل ویتامین آ، ب، ث، ای، و انواع مواد معدنی، آنتی اکسیدان، آمینو اسید، هیالورونیک اسید و فاکتورهای رشد را به درون لایه میانی پوست تزریق کند. به همین دلیل مزوتراپی باعث بهبود فرآیند تغذیه پوست، آب رسانی بهتر و افزایش گردش خون می‌شود. از سوی دیگر مزوتراپی باعث تحریک فرایند تولید کلاژن جدید و کاهش چین و چروک صورت می‌شود و روند پیر شدن پوست را کند. به همین دلیل از مزوتراپی تحت عنوان یک روش برای جوان سازی ابدی پوست یاد می‌شود. در ابتدا از مزوتراپی به منظور تسکین درد استفاده می‌‌شد اما در چند سال گذشته با توجه به پیشرفت‌هایی به دست آمده در عرصه جوان سازی صورت از آن به منظور بهبود ظاهر پوست، رفع سلولیت و چربی‌های زیر سطح پوست و همچنین بهبود رشد موها استفاده شده است.

چگونه مزوتراپی باعث جوان سازی صورت می‌شود؟


با گذر زمان، مقدار چربی زیر پوست کاهش می‌یابد و بافت پوست آسیب می‌بیند. ارتجاع پوست کاهش می‌یابد، مویرگ‌های بزرگی روی سطح پوست شکل می‌گیرند و گردش خون در پوست کاهش می‌یابد. این مشکلات ممکن است ناشی از تأثیرات مضر اشعه‌های فرابنفش خورشید، عوامل خارجی مختلف و کاهش عملکرد رشته‌های فیبروبلاستی پوست باشند. لایه خارجی پوست وظیفه محافظت از آن در برابر عوامل مضر خارجی را بر عهده دارد و تا حدود ۱۰ درصد از انتقال محصولات مراقبت از پوست و جوان‌سازی به لایه میانی پوست را ممانعت می‌کند.

در مزوتراپی، پزشک با تزریق آمینو اسیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به لایه میانی پوست، به عروق خونی در این منطقه کمک می‌کند تا این ترکیبات را به لایه‌های عمیق تر پوست منتقل کنند. مزوتراپی باعث افزایش فعالیت فیبروبلاست‌ها می‌شود. این سلول‌ها فرآیند تولید هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین را که برای حفظ سلامت و جوانسازی پوست و همچنین کاهش چین و چروک پوست ضروری هستند، افزایش می‌دهند.

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟


هنگامی ‌که از مزوتراپی برای رفع خطوط ریز صورت، رفع بافت اسکار، درمان لکه‌های پوستی و مشکل یک دست نبودن پوست استفاده می‌‌شود و شما شاهد نتایج حیرت انگیزی خواهید بود. می‌توان از مزوتراپی برای درمان نقاط مختلف بدن از قبیل صورت ویژه اطراف دهان و چشم، گردن، خط گردن، دست، پا، پیشانی و سایر نقاط بدن استفاده کرد.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟


مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

روش‌های متعددی برای انتقال داروهای مورد نظر در مزوتراپی وجود دارد که عبارتند از استفاده از درمارولر، امواج رادیویی، استفاده از سوزن مخصوص و لیزر. استفاده از لیزر و سوزن مخصوص موثرترین روش‌های موجود برای انتقال ترکیبات مورد نظر به درون لایه‌های عمیق تر و پوست می‌باشند به شرط آن که تحت نظر یک پزشک با تجربه انجام شوند.

مزوتراپی چگونه احساس می‌شود و نتایج حاصل از درمان تا چه مدت باقی می‌ماند؟


مزوتراپی چگونه احساس می‌شود و نتایج حاصل از درمان تا چه مدت باقی می‌ماند؟

در ابتدا متخصص پوست و جراح زیبایی به ارزیابی پوست شما می‌‌پردازند سپس به کمک پماد مخصوص به بیحس کردن ناحیه مورد نظر خواهند پرداخت و داروهای مورد نظر را به کمک سوزن مخصوص به درون پوست انتقال خواهند داد. به طور کلی فرآیند تزریق حدود نیم ساعت طول می‌کشد. مزوتراپی یک روش ایمن و بسیار راحت است و شما دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. از آن جایی که پس از درمان شما نیازی به بهبودی و استراحت در منزل ندارید می‌توانید راحت به محل کار یا منزل خود برگردید و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. در صورتی که پوست شما قرمز شده است نگران نباشید زیرا طی مدت کوتاهی برطرف می‌‌شود. بیمارانی که از سوزن و سرنگ وحشت دارند می‌توانند به کمک لیزر تحت درمان قرار بگیرند. پرتوهای لیزر فرکشنال باعث به وجود آمدن تعدادی سوراخ بسیار ریز در لایه خارجی پوست می‌شود تا به این ترتیب داروهای مورد نظر به طور یکسان در اختیار پوست قرار بگیرد.

در چه مواردی می‌توان از مزوتراپی برای درمان لک صورت استفاده کرد؟


 می‌توان در هر موقع از سال از مزوتراپی به منظور بهبود مشکلات پوستی استفاده کرد و مهم نیست که پوست شما در معرض نور آفتاب قرار گرفته است یا خیر.

نتایج حاصل از درمان کِی قابل مشاهده است؟


نتایج حاصل از درمان مزوتراپی کی قابل مشاهده است؟

مزوتراپی باعث می‌شود که پوست شما جوان شود و در صورتی که به طور منظم تحت درمان با این روش قرار بگیرید لطافت و شادابی پوست شما افزایش پیدا می‌‌کند. مزوتراپی روند پیر شدن پوست را به تاخیر می‌‌اندازد و معمولاً شما پس از اتمام درمان شاهد نتایج مورد انتظار خواهد بود. هدف از انجام مزوتراپی افزایش سطح تولید کلاژن و الاستین و هیالورونیک اسید در پوست است تا به کمک مواد مغذی ضروری، شما شاهد جوان تر شدن و شادابی بیشتر پوست خود باشید.

شما به چند جلسه درمان با مزوتراپی نیاز دارید؟


به چند جلسه درمان با مزوتراپی نیاز است؟

معمولاً با توجه به سن و شرایط پوستی شما پزشک انجام ۲ تا ۴ جلسه درمان را توصیه می‌‌کند که باید این جلسات درمانی پس از یک تا دو هفته تکرار شوند. نتایج حاصل از درمان با این روش حدود ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

آیا می‌توان در کنار مزوتراپی از سایر روش‌های درمانی استفاده کرد؟


پاسخ این سوال مثبت است و شما با توجه به نیازهای خاص خود می‌توانید علاوه بر مزوتراپی از سایر روش‌های درمانی مانند جوان سازی پوست به کمک لیزر، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، تزریق ژل هیالورونیک اسید و سایر موارد استفاده کنید.

پس از مزوتراپی باید از انجام چه کارهایی خودداری کرد؟


تا چند روز پس از مزوتراپی باید از انجام دادن برخی کارها مانند حمام آفتاب، فعالیت ورزشی سنگین که با عرق کردن همراه است، دوش گرفتن با آب داغ و مصرف قرص آسپرین تا چند روز قبل و بعد از درمان خودداری کنید.

چه افرادی نمیتوانند از مزوتراپی برای درمان لک صورت استفاده کنند؟ 

همه افراد نمی‌توانند متقاضی درمان با مزوتراپی باشند برخی از این گروه‌ها عبارتند از زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی، افراد مبتلا به اختلالات مرتبط با لخته شدن خون، افرادی که دچار حساسیت دارویی و غذایی هستند و افرادی که دچار عفونت باکتریایی پوست می‌باشند. نکته ای که باید بدانید این است که مزوتراپی دارای اهداف پیشگیری کننده است و روند پیر شدن پوست را به تاخیر می‌‌اندازد یا کند می‌کند. مزوتراپی جایگزین لیزر درمانی، لیفت صورت یا تزریق ژل هیالورونیک اسید نمی‌باشد. مزوتراپی باعث افزایش درخشندگی پوست، بهبود حجم آن، ترمیم ضایعات پوستی و جوان سازی پوست، آبرسانی به آن و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. در صورتی که مزوتراپی در کنار سایر روش‌های زیبای مورد استفاده قرار بگیرد نتایج عالی به وجود خواهد آورد و باعث جوان سازی پوست می‌شود به ویژه هنگامی ‌که در افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonمشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ