جراحی چال گونه چگونه انجام می شود؟ ماندگاری ایجاد چال لپ با جراحی

چال گونه یا چال لب، به طور عمومی در یک یا هر دو طرف صورت ظاهر می‌شود و معمولاً فقط در هنگام انجام حرکاتی مانند لبخند زدن، خندیدن و صحبت کردن قابل مشاهده است. اعتقاد وجود دارد که ایجاد چال گونه به دلیل وجود نقص کوچکی در عضلات گونه یا جمع شدن ماهیچه‌های استفاده شده برای لبخند در قسمت عمیق‌تری از پوست داخل گونه است که باعث کشیدگی پوست در آن منطقه می‌شود. هنگامی که شما لبخند می‌زنید، پوست کشیده می‌شود و چال گونه مشخص می‌شود. چال‌های گونه به صورت پویا هستند.

جراحی ایجاد چال گونه یک عمل ساده، بی‌خطر و بی‌دردسر است که می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی انجام شود. این عمل حدود بیست دقیقه طول می‌کشد و شما باید بلافاصله پس از اتمام آن و خروج از کلینیک، به فعالیت‌های روزمره‌تان با چال گونه جدید بپردازید. بیشتر بیماران می‌توانند در همان روز عمل یا روز بعد از آن به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

عمل جراحی چال گونه چیست؟


عمل جراحی چال گونه چیست؟

عمل جراحی چال گونه (Dimpleplasty) عبارت است از ایجاد چال گونه‌های مصنوعی از طریق عمل جراحی. یک چال، یک فرورفتگی کوچک بر روی سطح بدن است که کاملاً و به‌وضوح قابل رؤیت است. این یک عمل جراحی ساده و با حداقل تهاجمی است که در آن پوست با استفاده از یک بخیه به عضلات گونه وصل می‌شود. جراحی چال گونه یک عمل ایمن و بدون هیچ گونه ناراحتی برای افزایش زیبایی فرد است. جراحی ایجاد چال گونه یک عمل بسیار بی‌خطر است. میزان رضایت بیمار از این عمل بسیار بالا است و دیده شده است که بیماران تا مدت‌های طولانی پس از عمل دائماً از نتیجه‌ی عمل چال گونه‌شان خرسند هستند. اگر می‌خواهید ظاهر خود را بهبود بخشید، عمل جراحی چال گونه ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای زیباسازی فوری لبخند شماست.

دو نوع چال در صورت وجود دارد.

  • چال گونه
  • چال چانه (همچنین به عنوان شکاف چانه یا زنخدان معروف است)

 

مزایای انجام عمل جراحی ایجاد چال گونه


اگر به طور مادرزاد بدون چال گونه و لپ به دنیا آمده‌اید اما همیشه آرزوی داشتن آن را داشته‌اید، جراحی چال لپ (دیمپل پلاستی) می‌تواند به شما در رسیدن به ظاهر دلخواهتان کمک کند. جراحی چال گونه همچنین می‌تواند چال‌هایی را که با گذشت زمان از بین رفته یا محو شده‌اند، بازگرداند. بسیاری از افراد در کودکی چال لپ داشته‌اند، اما با از بین رفتن چربی‌های دوران کودکی‌شان، این چال‌ها ناپدید شده‌اند.

با داشتن چال لپ و گونه، ظاهر و چهره‌ی فرد جذاب‌تر به نظر می‌رسد و این عاملی مهم در تقویت حس اعتمادبه‌نفس در فرد می‌باشد. پس از انجام این عمل جراحی، دیگر لازم نیست که دوباره آن را انجام دهید. دیمپل پلاستی یا جراحی چال لپ دائمی است.

سایر جنبه‌های مثبت عمل جراحی چال گونه عبارت‌اند از:

  • نتایج فوری
  • کمترین احتمال ایجاد اسکار و جای زخم در این عمل وجود دارد و همچنین بی‌خطر و مؤثر است
  • نتایج قابل اطمینان بود و طبیعی به نظر می‌رسند و ماندگاری بالایی دارد، در حالی که با عوارض کمی پایدار است
  • زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است

 

کاندیدای مناسب برای این عمل


کاندیدای مناسب برای این عمل

کاندیداهای مناسب برای جراحی پلاستیک چال گونه، افرادی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این جراحی دارند. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا جراحی چال گونه برای شما مناسب است یا خیر، انجام مشاوره با پزشک متخصص است.

 

مراقبت‌های قبل از عمل


بهتر است قبل از عمل جراحی چال گونه، پزشک جراح خود را از هرگونه آلرژی و کلیه شرایط پزشکی و بیماری‌هایی که دارید (در صورت وجود) و هر دارویی که مصرف می‌کنید (چه نسخه‌ای و چه بدون نسخه) مطلع سازید. همچنین نباید 2 هفته قبل از عمل سیگار بکشید، زیرا سیگار کشیدن می‌تواند در واکنش شما به بیهوشی تأثیر بگذارد و روند بهبودی را کُند کند. بیمارانی که دچار فشار خون بالایی هستند، باید قبل از انجام این عمل جراحی، به جراح اطلاع دهند. برای از بین بردن احتمال خونریزی بعد از عمل، باید دو هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین و هرگونه داروی حاوی آسپرین یا بروفن خودداری کنید.

روش جراحی پلاستیک چال گونه


روش جراحی پلاستیک چال گونه

عمل چال گونه تقریباً یک روش غیرتهاجمی است و تورم خیلی کمی در دو یا سه هفته اول بعد از عمل اتفاق می‌افتد. این عمل جراحی فقط حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

اولین قدم قبل از انجام این عمل زیبایی، مشورت با پزشک متخصص است. این کار برای تصمیم‌گیری در مورد محل قرارگیری مطلوب و عمق مورد نظر چال، برای رسیدن به بهترین و طبیعی‌ترین نتایج ضروری می‌باشد. رایج‌ترین پیشنهاد برای مکان ایدئال جهت ایجاد چال، نقطه‌ی تلاقی خط افقی که از گوشه‌ی دهان کشیده می‌شود با یک خط 90 درجه‌ای که از قسمت بیرونی چشم کشیده می‌شود.

اندکی قبل از جراحی، جراح پلاستیک، بی‌حسی موضعی را برای بیمار انجام می‌دهد تا ناحیه عمل را کمی بی‌حس کند. پس از آنکه ماده‌ی بی‌حسی اثر گذاشت، برش کوچکی به طول 2 یا 3 میلی‌متر از داخل دهان ایجاد می‌شود. به کمک یک سوزن و نخ بخیه، پوست و ماهیچه‌های گونه با نخ گرفته می‌شوند تا یک بخیه تشکیل شود. پس از کشیدن این بخیه به سمت داخل دهان، یک گره درون دهان خورده شده و چال گونه ایجاد می‌شود. این تکنیک باعث ایجاد جای زخم نمی‌شود زیرا برش در داخل دهان ایجاد می‌شود.

 

بهبودی بعد از عمل چال گونه


دوره بهبودی بعد از این عمل تقریباً 2 هفته طول می‌کشد. در این زمان ممکن است عوارض جانبی جزئی مانند تورم جزئی در ناحیه تحت عمل جراحی ایجاد شود. بااین‌حال، بیماران اجازه دارد که دوباره به سر کار بروند یا به سایر فعالیت‌های خود بپردازند.

در ماه‌های اول بهبودی، چال گونه‌ی ایجاد شده ممکن است حتی بدون لبخند زدن قابل مشاهده باشد اما به تدریج طبیعی تر به نظر می‌رسد و تنها در هنگام لبخند زدن ظاهر می‌شود. در روزهای اول دوره‌ی ریکاوری بعد از عمل، حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است زیرا خطر عفونت وجود دارد. همچنین توصیه می‌شود که در این چند روز غذاهای نرم بخورید و زیاد لبخند نزنید زیرا محل ایجاد چال باید جوش بخورد.

بعد از عمل چال گونه، کمی تورم جزئی طبیعی است که البته باید ظرف چند روز به‌خودی‌خود از بین برود. با استفاده از کیسه‌های یخ همراه با داروهای آنتی‌بیوتیک و داروهای مسکنی که جراحتان تجویز کرده است، می‌توان هرگونه ناراحتی را کاهش داد و به بهبودی بعد از عمل کمک کرد. بیشتر بیماران دو روز بعد از عمل قادر به بازگشت به محل کار یا مدرسه هستند.

مراقبت‌های بعد از عمل برای کمک به بهبودی سریع و مناسب از جراحی پلاستیک چال گونه بسیار حائز اهمیت است. پزشکان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از هرگونه عفونت و تمیز نگه داشتن ناحیه، از دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. برای اطمینان از بهبودی بعد از عمل به بهترین وجه ممکن، از تغییر حالات چهره شدید خودداری کنید. در حین مراجعات پیگیری بعد از عمل، پزشک جراح نتایج را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل می‌کند که بهبودی شما مطابق انتظار پیش می‌رود.

سؤالات متداول


سؤالات متداول

عمل چال گونه چقدر طول می‌کشد؟

کل فرایند این عمل بیشتر از 20-30 دقیقه طول نمی‌کشد. بیماران خیلی زود بعد از عمل مرخص می‌شوند و 2 روز بعد از عمل قادر به بازگشت به زندگی روزانه خود هستند. نتایج این عمل دائمی است و این یک عمل جراحی یک بار برای همیشه است.

آیا می‌توان چال گونه را حذف کرد؟

بله ممکن است. از طریق یک عمل جراحی می‌توان فرورفتگی‌های طبیعی و چال‌های مصنوعی را از بین برد. برای از بین بردن چال گونه، پوست گونه را از عضله زیرینی که چال در آن ایجاد شده است، آزاد می‌کنند.

آیا عمل چال گونه دائمی است؟

بله. این یک عمل جراحی یک بار برای همیشه است. بعد از آن دیگر نیازی به جراحی مجدد نیست زیرا اثرات عمل جراحی برای همیشه باقی خواهد ماند؛ اما اگر از نتایج راضی نیستید، این عمل معمولاً قابل برگشت است. در این حالت، پزشکان با کمال میل برای راهنمایی شما و یافتن راه‌حل مناسب به شما کمک می‌کنند.

آیا با عمل چال گونه می‌توان چال گونه را عمیق‌تر کرد؟

در طول مشورت با پزشک متخصص، در مورد عمق چال‌ها تصمیم گرفته می‌شود. در صورت تمایل به ایجاد چال‌های عمیق‌تر، پوست گونه به بافت‌های عمیق‌تری بخیه داده می‌شود. این کار در مورد چال طبیعی و هم چال مصنوعی کاربرد دارد.

محل مناسب ایجاد چال در گونه چگونه انتخاب می‌شود؟

خود شما می‌توانید تصمیم بگیرید که محل چال در کجا باشد یا می‌توانید نظر جراحتان را در این مورد بپرسید و از او بخواهید تصمیم بگیرد که مکان مطلوب برای ایجاد چال در صورت شما کجا باشد.

آیا بعد از عمل، احساس درد زیادی خواهم داشت؟

هنگامی‌که اثر داروی بی‌حسی برطرف شد، ممکن است احساس درد و ناراحتی جزئی داشته باشید. بعید است که بعد از این عمل درد شدیدی داشته باشید. داروهای مسکنی برای بیماران طبق نیاز آن‌ها تجویز خواهد شد (زیرا هر فرد آستانه درد مختلفی دارد).

خطرات این عمل چیست؟

مانند هر عمل جراحی دیگر، خطرات جزئی مانند عفونت و خونریزی جزئی وجود دارد. اگرچه این اتفاقات بسیار نادر است.

دوره نقاهت چه مدت طول می‌کشد تا بتوانم به روال عادی زندگی برگردم؟

بعد از این جراحی، به‌جز ناراحتی خفیف و تورم ناچیز، هیچ‌چیز مشکل سازی وجود نخواهد داشت که شما را ملزم به استراحت کند؛ و بالعکس پزشکان از بیمار می‌خواهند تا از جایش بلند شود و به زندگی خود بازگردد (به روال عادی خود برگردد) که این کار به کاهش تورم کمک می‌کند.

بعد از عمل چند دفعه باید به پزشک مراجعه کنم؟

بخیه‌ها داخل دهان بوده و قابل جذب هستند. بعد از عمل نیازی به مراجعه به کلینیک نیست. پزشکان قطعاً تمایل دارند که گاهی در مورد روند پیشرفت و بهبودی شما باخبر شوند و به همین دلیل پزشکتان از شما می‌خواهد که شما را یک بار بعد از 3 تا 4 ماه ببیند تا نتیجه واقعی را ارزیابی کند. در صورت بروز هرگونه مشکلی، پزشکان همیشه برای کمک شما آماده خواهند بود.

هزینه جراحی چال گونه چقدر است؟

هزینه‌ی این عمل، بستگی به تجربه جراح شما دارد و همچنین بستگی به این دارد که چال گونه هر دو طرف صورت انجام شود یا فقط در یک طرف.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonمشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ